Kezdővidéki

Egy majd' 3 évtizedig városlakó kalandjai vidéken.

Alább megörökítem életem 180 fokos fordulatának mozzanatait - Hogyan és miért költöztem ki Budapestről 35 km-re vidékre? Ez a blog kis önigazolás arról, hogy jól tettem. Ugye.

Linkblog

Vándorméhész mézet árul, Mama néni kecsketejet

2010.06.20. 13:37 kezdovideki

Hetente egyszer-kétszer a bekötő út mentén látni egy kis furgont a fenti felirattal. Csodás, napfényszínű mézek sorakoznak a rögtönzött pulton, zuhogó eső esetén a vásárlót kis vászontető védi.

Még nem vettem nála mézet, de amint elfogy otthon, beszerzek tőle egy bármilyen-borongós-reggelt-megvidámító mézet.

Tegnapelőtt egy másodrendű út szélén "kecsketej eladó" táblát láttunk meg. Mivel korábban már többször kiszúrtam, egy gyors visszapillantás után lefékeztem és némi villogást és dudálást okozva befaroltunk az udvarba (ilyet soha többé).

Jókora gazdaság fogadott minket két házőrző kuvasszal, egy brontoszaurusz méretű anyamalaccal és süldőivel, pár fríz tehénkével (még mindig 30 km-en belül vagyunk Budapesttől). Egy gumicsizmás legény jött elő, kértünk tőle másfél liter kecsketejet. Gondolom, nem mi voltunk az évszázad üzlete. Amíg a srác a tejet csapolta, az egyik tehén olyan magas, sikító hangot adott ki, amilyet még korábban soha nem hallottam. Pár sarokkal odébb kiderült, hogy a kert egyik dísze, egy páva adta ki a hangot, szimultán a tehén kérődzésével. Hülye pestiek.

A tejet a kisházban, "Mamánál" kellett kifizetni. Konyhájából krumpli- és almárium-illat áradt.

A kecsketejből készült tejeskávé olyan telt ízű, hogy dobozos/zacskós tejen nevelkedett városi gyomrunknak bizony hozzá kell szoknia. G. el is utasította további fogyasztását.

Szólj hozzá!

Címkék: tej mama kecske tehén méz páva méhész kuvasz

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdovideki.blog.hu/api/trackback/id/tr652095541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása