Kezdővidéki

Egy majd' 3 évtizedig városlakó kalandjai vidéken.

Alább megörökítem életem 180 fokos fordulatának mozzanatait - Hogyan és miért költöztem ki Budapestről 35 km-re vidékre? Ez a blog kis önigazolás arról, hogy jól tettem. Ugye.

Linkblog

Metszés

2011.02.09. 11:29 kezdovideki

Tegnap annyira belelkesültem, hogy neki is álltam a metszésnek.

Kicsit utánaolvastam és G. is segített. A következőkre jutottam: Metszeni februárban kell. Pipa. Idén olyan pluszok röpködnek februárban, hogy minden kirügyezett, ezért sajnáltam levágni a sok kis hajtást, de az előző lakó annyira elhanyagolta a gyümölcsfákat, hogy muszáj volt drasztikus lépéseket tenni. Lehet, hogy idén nem lesz jó termés, de jövőre biztosan több lesz.

Az aranyvesszőt, a vadrózsát és a csipkebogyót csak virágzás után szabad metszeni, nem tudom, miért. Az öreg fákat elkezdtem fűrészelni kb. fele magasságnál, bár így nem sok egyéves hajtás maradt rajtuk. Remélem, nem nyírjuk ki őket. Fél óra nyeszetelés után majdnem leesett a karom, szóval kölcsönkértem D-től egy villanyláncfűrészt, majd azzal folytatom.

A szilvafa tövéről is levágtam rengeteg kisfa-vastagságú vadhajtást, hátha így több erő jut szegénykének.

Eredmény: kopasz fák, rengeteg levágott ág a földön. Hát, remélem, jót tettem.

Szólj hozzá!

Címkék: fa metszés gyümölcsfa

A bejegyzés trackback címe:

https://kezdovideki.blog.hu/api/trackback/id/tr952648830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása